Czyli przegląd + dodatkowe naprawy eksploatacyjne.
redorange666 napisał(a):W zależności jakie zalecenia wydaje producent pojazdu taki olej się stosuje. Obniżenie jakości oleju jest bardzo źle dla silnika. Rosną opory wewnętrzne, film olejowy jest za cienki lub za gruby a nawet może się zrywać co powoduje przytarcia.
Ogólnie stosujemy olej o parametrach zalecanych przez producenta pojazdu. Marka oleju nie ma znaczenia. Tutaj możemy się kierować własnymi uooodbaniami.
Interwaly wymiany to inna kwestia. Dla oleju syntetycznego max 15tys km lub rok w zależności co będzie szybciej, polsyntetyk i mineralny max 10tys lub rok. W sytuacji jeżeli samochód jest eksploatowany na krótkich dystansach jest wiecznie niedogrzany to skracamy to o połowę.
Interwaly powyżej tych dyatanow to mit i ściema producentów samochodów. NIE MA OLEJU KTÓRY RADZI SOBIE Z PRZEBIEGAMI POWYŻEJ 15 TYS KM. SILNIKI TAK TRAKTOWANE MAJA ZNACZNIE MNIEJSZE PRZEBIEGI DO NAPRAWY GŁÓWNEJ NIŻ TE EKSPLOATOWANE JAK NAPISAŁEM POWYŻEJ.
Zidentyfikowani użytkownicy: Bing [Bot]